Zoeken
Deze zoekmotor laat u toe om te zoeken in alle webpagina’s. U kunt uw opzoeking ook verfijnen door de filters in het linkermenu te gebruiken (doelgroep, thema, datum bijwerking).
1066 tot 1080 van 18440 resultaten

De organen van het RIZIV
Verschillende organen beheren de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen en de toepassing van de reglementerig op de medische ongevallen. Een overzicht.

De organen van de Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle
De Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle (DGEC) heeft de volgende beheersorganen: het Comité DGEC, de Leidend ambtenaar en de administratieve rechtscolleges.

20 jaar responsabilisering en autonomie van de OISZ: studiedag
In april 1997 heeft de federale overheid een koninklijk besluit goedgekeurd dat tot doel heeft de openbare instellingen voor sociale zekerheid (OISZ) in België fundamenteel te hervormen. Ze vergrootte hierdoor onze autonomie en responsabilisering als OISZ aanzienlijk en voerde de bestuursovereenkomsten in als beheersinstrumenten van onze instellingen.
Om de twintigste verjaardag van die belangrijke wijziging te vieren organiseerde het College van de OISZ op 25 mei 2018 een studiedag over de geboekte vooruitgang en de toekomst van de bestuursovereenkomsten bij de OISZ.
Hieronder volgen de thema’s en de documenten van die studiedag.

Onze bestuursovereenkomst 2002-2004 met de federale regering (+ wijzigingsclausule)
Sinds 2002 hebben we al 4 bestuursovereenkomsten (BO) afgesloten met de federale regering. Daarin zijn we verbintenissen aangegaan om onze dienstverlening te verbeteren door een grotere beheersautonomie. De 1e BO had betrekking op 2002-2004, met een wijzigingsclausule in 2005.

Onze bestuursovereenkomst 2006-2008 met de federale regering (+ wijzigingsclausule)
Sinds 2002 hebben we al 4 bestuursovereenkomsten (BO) afgesloten met de federale regering. Daarin zijn we verbintenissen aangegaan om onze dienstverlening te verbeteren door een grotere beheersautonomie. De 2e BO had betrekking op 2006-2008, met wijzigingsclausules in 2007 en 2009.

Onze bestuursovereenkomst 2010-2012 met de federale regering
Sinds 2002 hebben we al 4 bestuursovereenkomsten (BO) afgesloten met de federale regering. Daarin zijn we verbintenissen aangegaan om onze dienstverlening te verbeteren door een grotere beheersautonomie. De 3e BO had betrekking op 2010-2012.

Onze bestuursovereenkomst 2013-2015 met de federale regering
Sinds 2002 hebben we al 4 bestuursovereenkomsten (BO) afgesloten met de federale regering. Daarin zijn we verbintenissen aangegaan om onze dienstverlening te verbeteren door een grotere beheersautonomie. De 4e BO heeft betrekking op 2013-2015.

Onze bestuursovereenkomst 2016-2018 met de federale regering (+ wijzigingsclausules 2019-2020 en 2021)
Sinds 2002 hebben we al 5 bestuursovereenkomsten (BO) afgesloten met de federale regering. Daarin zijn we verbintenissen aangegaan om onze dienstverlening te verbeteren door een grotere beheersautonomie. De 5e BO heeft betrekking op 2016-2018, met een eerste wijzigingsclausule voor de periode 2019-2020 en een tweede wijzigingsclausule voor de periode 2021.

Overheidsopdrachten
Als federale instelling moeten we de wetgeving op de overheidsopdrachten naleven voor onze aankopen (leveringen, diensten of werken). Sinds 1 januari 2013 laten we elektronische aanvragen voor deelname en offertes toe voor de openbare procedures,de beperkte procedures, de onderhandelingsprocedures en de concurrentiedialoog.

Onze 8 doelstellingen voor betere milieuprestaties
Verantwoordelijk omgaan met de middelen die we ter beschikking hebben en bijdragen tot een kwaliteitsvol leefmilieu zijn uitdagingen die eigen zijn aan onze opdrachten. Daarom werken we een milieubeheersysteem uit dat onze ecologische voetafdruk beperkt.

Beheersysteem voor informatieveiligheid
Sinds juni 2014 is ons beheersysteem voor informatieveiligheid gecertificeerd volgens de internationale norm ISO27001

Directie controle en beheer van de toegankelijkheidsgegevens van de Dienst voor administratieve controle
Om ervoor te zorgen dat de burgers op correcte wijze geneeskundige verzorging en uitkeringen kunnen genieten, controleert en beheert onze directie de gegevens inzake administratieve en financiële toegankelijkheid van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen.

Dienst voor administratieve controle - De Directie controle en responsabilisering van de V.I. en strijd tegen de sociale fraude
Onze directie ziet erop toe dat de ziekenfondsen (de verzekeringsinstellingen of V.I.) de regelgeving van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen (GVU) correct en uniform toepassen. Onze directie strijdt daarnaast ook tegen de sociale fraude.
Onze directie telt 2 afdelingen.

Dienst voor administratieve controle: de Juridische dienst
Onze dienst bereidt de administratieve beslissingen van de algemene directeur van de DAC voor (sancties of schorsingen). Wij beheren de geschillen van de DAC en bereiden de regelgevende teksten van de DAC voor.