Zoeken
Deze zoekmotor laat u toe om te zoeken in alle webpagina’s. U kunt uw opzoeking ook verfijnen door de filters in het linkermenu te gebruiken (doelgroep, thema, datum bijwerking).
586 tot 600 van 18437 resultaten

2 markante feiten van ons Fonds voor de medische ongevallen in 2015
Uitbreiding van het netwerk van experten en verdere ontwikkeling van het team: 2 markante feiten van ons Fonds voor de medische ongevallen in 2015.

3 markante feiten van onze Dienst voor administratieve controle in 2015
De strijd tegen de sociale fraude, een grotere toegankelijkheid van de gezondheidszorg en het nieuwe systeem om de financiële responsabilisering van de verzekeringsinstellingen (V.I.) te evalueren: 3 markante feiten van onze Dienst voor administratieve controle (DAC) in 2015.

3 markante feiten van de Dienst voor geneeskundige verzorging in 2015
Meer financiële transparantie, tarifering per eenheid van geneesmiddelen afgeleverd in rusthuizen en een onlinedienst die de registratie van gegevens combineert met de vergoedingsaanvraag van bepaalde geneesmiddelen (TARDIS): 3 markante feiten van onze Dienst voor geneeskundige verzorging in 2015.
Doelstellingen daarvan: iedereen de garantie van toegankelijke geneeskundige verzorging bieden, de middelen optimaal aanwenden en de administratieve last voor de zorgverleners verminderen.

2 markante feiten van onze Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle in 2015
Een nieuwe centrale verwerkingsdienst voor interne en externe verzoeken en de brievencampagne als nieuw actietype: 2 markante feiten van onze Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle in 2015.

3 markante feiten van onze Algemeen ondersteunende diensten in 2015
Dienstoverschrijdende projecten voor digitalisering, rationalisatie van ons gebouwenpark met het oog op een efficiënt beheer van onze gebouwen en het project ISO14001/Emas: 3 markante feiten van onze Algemeen ondersteunende diensten in 2015.

3 markante feiten van de Dienst voor uitkeringen in 2015
Een nieuw getuigschrift voor aangifte van arbeidsongeschiktheid, een gecertificeerde opleiding ‘Disability management’ en een nieuw studieprogramma van het Kenniscentrum voor arbeidsongeschiktheid: 3 punten waar de Dienst voor uitkeringen in 2015 zijn aandacht op gericht heeft.

De identiteitskaart 2015 van het RIZIV
Onze identiteitskaart vermeldt onze voornaamste opdrachten, onze financiële middelen maar ook onze menselijke middelen.

Het RIZIV in een oogopslag
Om u kort het RIZIV te schetsen , hebben we voor 3 invalshoeken gekozen: het woord van de Directie, een identiteitskaart van onze instelling en de strategie die we nastreven.

Jaarverslag 2015: focus op transparantie en grote werven
Dit jaarverslag 2015 geeft een overzicht van onze werkzaamheden in 2015. Sleutelwoorden zijn transparantie en modernisering met bijzondere aandacht voor efficiëntie in een context van beperking van de budgettaire middelen.

De strategie van het RIZIV
De afgelopen jaren hebben we sterk geïnvesteerd in de modernisering van onze instelling, onze arbeidsomstandigheden, onze processen en diensten. Die modernisering is nauw gelinkt aan de invoering van een 3-jarige bestuursovereenkomst en aan de strategische en operationele plannen.
Onze Moderniseringscel ontwikkelt strategische management- en beleidstools om ons management en onze operationele diensten te ondersteunen bij het opstellen, uitvoeren en bewaken van hun doelstellingen.

De voornaamste activiteiten van het Fonds voor de medische ongevallen in 2016
Het Fonds voor de medische ongevallen zat niet stil in 2016! Het behandelde een flink pak dossiers en betaalde een aantal vergoedingen uit, het ging op zoek naar bijkomend personeel en experten en het zette zijn technologische projecten verder.

Voornaamste activiteiten van de Dienst voor administratieve controle in 2016
Onze Dienst voor administratieve controle (DAC) ziet erop toe dat de verzekeringsinstellingen en de ziekenfondsen de regels van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen (GVU-verzekering) correct en eenvormig toepassen. De DAC strijdt ook tegen de sociale fraude van de sociaal verzekerden en garandeert de toegang van de sociaal verzekerden tot de GVU-verzekering. Op die manier waken we over de gelijke behandeling van elke sociaal verzekerde en zien we toe op een optimaal gebruik van de financiële middelen van de GVU-verzekering.