Publiciteit door zorgverleners

De reglementering over publiciteit door zorgverleners voorziet 2 gevallen van verbod. 
Sommige deontologische codes leggen ook regels voor publiciteit op.
 

Verbod op publiciteit


Voortaan is publiciteit verboden in 2 gevallen:
  1. als ze de kosteloosheid van geneeskundige verstrekkingen vermeldt
  2. als ze verwijst naar de tegemoetkoming in de kostprijs van die verstrekkingen door de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging).
     

Regels van deontologische codes


De deontologische codes kunnen ook regels voor publiciteit opleggen (grootte van het naambord, vermelding van de naam in lokale bladen of op websites, enz.), zoals de Code van geneeskundige plichtenleer van de Orde der artsen, de ethische en deontologische code van de logopedisten en de Gedragsregels voor de kinesitherapeut van de Nationale raad voor de kinesitherapie (FOD Volksgezondheid).

Meer informatie

Contacten

 

Laatst aangepast op 24 augustus 2018