Telematicapremie voor vroedvrouwen
Op deze pagina:
Wat is de telematicapremie?
De telematicapremie is een forfaitair bedrag dat wij jaarlijks betalen aan vroedvrouwen die aan bepaalde voorwaarden voldoen in het kader van E-gezondheid.
Hoeveel bedraagt de telematicapremie?
De premie bedraagt 800 EUR.
Onder welke voorwaarden krijgt u de telematicapremie?
Om de premie voor het jaar 2021 te ontvangen moet u aan deze 5 voorwaarden voldoen:
- U beheerde uw patiëntendossiers in 2021 elektronisch met een softwarepakket.
- U was het hele jaar 2021 toegetreden tot de nationale overeenkomst tussen de vroedvrouwen en de verzekeringsinstellingen. U was in 2021 voor het eerst geregistreerd bij het RIZIV. Dan volstaat het dat u in de loop van 2021 toetreedt tot de overeenkomst.
- U had in 2021 een activiteit van minstens 250 verstrekkingen in het kader van art. 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen, terugbetaald door de verzekering voor geneeskundige verzorging, OF u had in 2021 een activiteit die overeenkomt met ten minste 3.750 V-waarden aan terugbetaalde verstrekkingen in het kader van artikel 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen.
- U hebt in 2021 minstens 25 keer via uw softwarepakket de dienst MyCareNet gebruikt voor de raadpleging van de verzekerbaarheid van uw patiënten.
- U hebt in 2021 minstens 75 verstrekkingen binnen de derdebetalersregeling aangerekend via elektronische facturatie.
Om de premie voor het jaar 2022 te ontvangen moet u aan deze 5 voorwaarden voldoen:
- U hebt uw patiëntendossiers in 2022 elektronisch beheerd met een softwarepakket.
- U was het hele jaar 2022 toegetreden tot de nationale overeenkomst tussen de vroedvrouwen en de verzekeringsinstellingen. Was u in 2022 voor het eerst geregistreerd bij het RIZIV, dan volstaat het dat u in de loop van 2022 bent toegetreden tot de overeenkomst.
- U had in 2022 een activiteit van minstens 250 verstrekkingen in het kader van art. 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen, terugbetaald door de verzekering voor geneeskundige verzorging, OF u hebt in 2022 een activiteit gehad die overeenkomt met ten minste3.750 V-waarden aan terugbetaalde verstrekkingen in het kader van artikel 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen.
- U hebt in 2022 minstens 50 keer via uw softwarepakket de dienst MyCareNet gebruikt voor de raadpleging van de verzekerbaarheid van uw patiënten.
- U hebt in 2022 minstens 100 verstrekkingen binnen de derdebetalersregeling aangerekend via elektronische facturatie.
Om de premie voor het jaar 2023 te ontvangen moet u aan deze 5 voorwaarden voldoen:
- U beheerde uw patiëntendossiers in 2023 elektronisch met een softwarepakket.
- U was het hele jaar 2023 toegetreden tot de
nationale overeenkomst tussen de vroedvrouwen en de verzekeringsinstellingen.
U was in 2023 voor het eerst geregistreerd bij het RIZIV? Dan is het voldoende dat u in de loop van 2023 bent toegetreden tot de overeenkomst. - U had in 2023 een activiteit van minstens 250 verstrekkingen in het kader van art. 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen, terugbetaald door de verzekering voor geneeskundige verzorging, OF u had in 2023 een activiteit die overeenkomt met ten minste 3.750 V-waarden aan terugbetaalde verstrekkingen in het kader van artikel 9 a) van de nomenclatuur van geneeskundige verstrekkingen.
- U gebruikte in 2023 minstens 100 keer de dienst MyCareNet via uw softwarepakket voor de raadpleging van de verzekerbaarheid van uw patiënten.
- U rekende in 2023 minstens 30% van de verstrekkingen binnen de derdebetalersregeling aan via elektronische facturatie.
Hoe vraagt u de premie aan?
U kan uw telematicapremie online aanvragen via de module “Premieaanvragen” van onze ProGezondheid-toepassing.
Wanneer vraagt u de premie aan?
U kan uw telematicapremie voor 2022 aanvragen vanaf 5juli 2023 tot en met 31 oktober 2023.
Wanneer ontvangt u uw premie?
U ontvangt de premie vóór het einde van de maand december van het jaar dat volgt op het jaar waarvoor u die premie hebt gevraagd.
Voorbeeld : U ontvangt uw premie 2022 vóór het einde van de maand december 2023.
Meer informatie
Contacten
Afdeling Vroedvrouwen
Indien u praktische vragen hebt inzake de toetredingsmodaliteiten of uw administratieve gegevens die door het RIZIV worden beheerd, kunt u ons administratief team contacteren:
E-mail: nursenl@riziv-inami.fgov.be
Tel: +32(0)2 739 74 79 (Call center)
Maandag en donderdag: van 13 tot 16 u
Dinsdag, woensdag en vrijdag: van 9 tot 12 u.
Gelieve uw RIZIV-nummer klaar te houden
Adres:
RIZIV
Dienst voor geneeskundige verzorging, afdeling vroedvrouwen
Galileelaan 5/01
1210 Brussel